CryptoNesia x GamifyClub AMA Recap (10 November 2021)

Hello everyone, we would like to tell you about the AMA session with GamifyClub, David Ng — Co-Founder. This AMA took place on 10 November 2021 at 5 PM (GMT+7). The total Reward Pool Was $100 and it was split among 10 Winners.

Hallo semuanya, kami ingin memberi tahu Anda tentang sesi AMA dengan Tim GamifyClub, David Ng — Co-Founder. AMA ini berlangsung pada 10 November 2021 pukul 5 Sore WIB. Total hadiah untuk peserta AMA yaitu sebesar adalah $100 dalam dan dibagi di antara 10 Pemenang.

INTRODUCTION SEGMENT — SEGMEN PENGENALAN

Q1. Can you introduce yourself to the CryptoNesia community and the story behind creating GamifyClub?

Q1. Bisakah Anda memperkenalkan diri kepada komunitas CryptoNesia dan kisah di balik pembuatan GamifyClub?

Answer/Jawaban

English:

Hello everyone! My name is David and I am a co-founder of GamifyClub. We are building the all-in-one hub for the Solana Metaverse. What this means is that we are building an ecosystem of products servicing the growing GameFi ecosystem — including a Metaverse Marketplace, Guild Management System and Game Launchpad.

We picked the name GamifyClub because it reflects what we want to create — a club for ALL sorts of people interested in the Metaverse and blockchain gaming to come together in one single place. The products we are building will help grow the ecosystem, and is more than just another launchpad. The long-term vision is to be the first place that anyone goes to when they want to get started as a player, investor, a guild or even as a game in any of the new games within the Solana Metaverse.

Bahasa Indonesia:

Halo semuanya! Nama saya David dan saya adalah salah satu pendiri GamifyClub. Kami sedang membangun hub all-in-one untuk Solana Metaverse. Artinya, kami sedang membangun ekosistem produk yang melayani ekosistem GameFi yang sedang berkembang — termasuk Metaverse Marketplace, Sistem Manajemen Guild, dan Game Launchpad.

Kami memilih nama GamifyClub karena itu mencerminkan apa yang ingin kami buat — klub untuk semua jenis orang yang tertarik dengan game Metaverse dan blockchain untuk berkumpul di satu tempat.

Produk yang kami bangun akan membantu menumbuhkan ekosistem, dan lebih dari sekadar landasan peluncuran.

Visi jangka panjangnya adalah menjadi tempat pertama yang dikunjungi siapa pun ketika mereka ingin memulai sebagai pemain, investor, guild, atau bahkan sebagai game di salah satu game baru dalam Solana Metaverse.

Q2. We want to know more about GamifyClub. Can you briefly describe what is GamifyClub to us?

Q2. Kami ingin tahu lebih banyak tentang GamifyClub. Bisakah Anda menjelaskan secara singkat apa itu GamifyClub bagi kami?

Answer/Jawaban

English:

We are building the all-in-one hub for the Solana Metaverse. What this means is that we are building an ecosystem of products servicing the growing GameFi ecosystem — including a Metaverse Marketplace, Guild Management System and Game Launchpad.

1. Metaverse Marketplace — Bringing the Steam marketplace to the metaverse. Allows players & speculators to trade gaming NFT items in a deep liquidity pool, with buyers and sellers across different game titles

2. Guild Integrator — A purpose built control centre for guilds and those running scholarship programs. Players will be able to find new guilds across a number of games to join and take part

3. GameFi Launchpad — Get early access to new play-to-earn game launches, GameFi projects and loot drops

Bahasa Indonesia:

Kami sedang membangun hub all-in-one untuk Solana Metaverse. Artinya, kami sedang membangun ekosistem produk yang melayani ekosistem GameFi yang sedang berkembang — termasuk Metaverse Marketplace, Sistem Manajemen Guild, dan Game Launchpad.

1. Metaverse Marketplace — Membawa pasar Steam ke metaverse. Memungkinkan pemain & spekulan untuk memperdagangkan item NFT game di kumpulan likuiditas yang dalam, dengan pembeli dan penjual di berbagai judul game.

2. Guild Integrator — Pusat kendali yang dibangun khusus untuk guild dan mereka yang menjalankan program beasiswa. Pemain akan dapat menemukan guild baru di sejumlah game untuk bergabung dan ambil bagian.

3. GameFi Launchpad — Dapatkan akses awal ke peluncuran game play-to-earn baru, proyek GameFi, dan loot drop.

Q3. By the way, as we all noticed. There are so many new projects recently. So, do you have any competitor? If yes, can you explain to us, what makes GamifyClub different from other competitors?

Q3. Ngomong2, seperti yang kita semua perhatikan. Ada begitu banyak proyek baru baru-baru ini. Jadi, apakah Anda memiliki pesaing? Jika ya, dapatkah Anda menjelaskan kepada kami, apa yang membuat GamifyClub berbeda dari pesaing lainnya?

Answer/Jawaban

English:

There are quite a few competitors popping up in the GameFi space as the sector is quite hot at the moment. They typically are focused on one part of the ecosystem for example just being a launchpad or just a marketplace.

We decided to build an ecosystem of products, as by focusing on solving the needs of all the different stakeholders, we are able to create a network bringing together players, guilds, game developers & investors, in one place! 

Introducing our token was another way that we can attract users as our token entitles you to a percentage of fees coming from all of the products within the ecosystem. So you get the benefit of the network effect, with the incentives causing an increase in users, which in turn increases the value of the utility within the ecosystem, which in turn increases users etc.

Bahasa Indonesia:

Ada beberapa pesaing yang bermunculan di ruang GameFi karena sektor ini cukup panas saat ini. Mereka biasanya berfokus pada satu bagian ekosistem misalnya hanya menjadi landasan peluncuran atau hanya pasar.

Kami memutuskan untuk membangun ekosistem produk, karena dengan berfokus pada penyelesaian kebutuhan semua pemangku kepentingan yang berbeda, kami dapat menciptakan jaringan yang menyatukan pemain, guild, pengembang game & investor, di satu tempat!

Memperkenalkan token kami adalah cara lain kami dapat menarik pengguna karena token kami memberi Anda persentase biaya yang berasal dari semua produk dalam ekosistem.

Jadi Anda mendapatkan manfaat dari efek jaringan, dengan insentif yang menyebabkan peningkatan pengguna, yang pada gilirannya meningkatkan nilai utilitas dalam ekosistem, yang pada gilirannya meningkatkan pengguna, dll.

Q4. This is really important for the community… What are the major milestones GamifyClub has achieved so far?

Q4.Ini sangat penting bagi komunitas. Apa tonggak utama yang dicapai GamifyClub sejauh ini?

Answer/Jawaban

English:

Development of the launchpad is in it’s final stages and we are currently undergoing testing, with this releasing within the last 2 weeks of November. We will also be holding our Public Sale through a whitelist lottery that can be found over at: https://twitter.com/GamifyClub/status/1457680774673559554

Bahasa Indonesia:

Pengembangan Launchpad sedang dalam tahap akhir dan kami sedang menjalani pengujian, dengan rilis ini dalam 2 minggu terakhir bulan November.

Kami juga akan mengadakan Public Sale kami melalui Undian Whitelist yang bisa ditemukan disini:

https://twitter.com/GamifyClub/status/1457680774673559554

Q5. Last question before we move to Twitter Segment. What are your further plans for GamifyClub?

Q5. Pertanyaan terakhir sebelum kita pindah ke Segmen Twitter. Apa rencana Anda selanjutnya untuk GamifyClub?

Answer/Jawaban

English:

We are already hard at work building out the game launchpad and the guild management tools first. The launchpad makes sense as we want to support the growth of great games in the market. The guild management makes sense as we have already begun development on this as we have already built something similar for an existing client. Development is going great, and we’re excited to be able to take it to the next level after finishing our launch.

Bahasa Indonesia:

Kami sudah bekerja keras untuk membangun Launchpad peluncuran game dan alat manajemen guild terlebih dahulu. Launchpad itu diperlukan karna kami ingin mendukung pertumbuhan game hebat di pasar.

Guild Management juga diperlukan karena kami telah memulai pengembangan ini karena kami telah membangun sesuatu yang serupa untuk klien yang ada. Pengembangan berjalan dengan baik, dan kami senang dapat membawanya ke tingkat berikutnya setelah menyelesaikan peluncuran kami.

TWITTER SEGMENT — SEGMEN TWITTER

Q1. From @SionSkyler

Baca juga:  CryptoNesia x Joycoin AMA Recap (20 June 2021)

Almost 4/5 of investors are focused purely on the price of token in short term instead of understanding the real value and health of the project. Could you tell us on motivations and benefits for investors to hold your token in long term?

Q1. Dari @SionSkyler

Hampir 4/5 investor hanya fokus pada harga token dalam jangka pendek daripada memahami nilai sebenarnya dan kesehatan proyek. Bisakah Anda memberi tahu kami tentang motivasi dan manfaat bagi investor untuk memegang token Anda dalam jangka panjang?

Answer/Jawaban

English:

With regard to creating long-term value and sustaining this for the token, our ecosystem will need a critical mass of users in order for us to create value in the token. The number one focus will be to drive as many users possible to ensure that we lock in the network effect. What this means is that the more users we have, it has an even bigger proportional impact on the value of the entire platform.

To put it simply: the more users we have, the more guilds are attracted and the more games launching on the platform, which in turn leads to more users !

Bahasa Indonesia:

Berkenaan dengan menciptakan nilai jangka panjang dan mempertahankan ini untuk token, ekosistem kami akan membutuhkan banyak pengguna yang kritis agar kami dapat menciptakan nilai dalam token.

Fokus nomor satu adalah mengarahkan sebanyak mungkin pengguna untuk memastikan bahwa kami mengunci efek jaringan. Artinya, semakin banyak pengguna yang kami miliki, ini memiliki dampak proporsional yang lebih besar pada nilai seluruh platform.

Sederhananya: semakin banyak pengguna yang kita miliki, semakin banyak guild yang tertarik dan semakin banyak game yang diluncurkan di platform, yang pada gilirannya menghasilkan lebih banyak pengguna!

Q2. From @Chris79339896

Can you please share a few major milestones has achieved during its development process? I want to know about your strategic investors and well-known partners, as well as the value they bring to the ecosystem.

Q2. Dari @Chris79339896

Bisakah Anda berbagi beberapa tonggak utama yang telah dicapai selama proses pengembangannya? Saya ingin tahu tentang investor strategis dan mitra terkenal Anda, serta nilai yang mereka bawa ke ekosistem.

Answer/Jawaban

English:

We are lucky to have a strong list of backers on board including: Dutch Crypto Investors, Oracles Investment Group, CryptoAvengers, Legion Ventures, Fairum Ventures, FishDAO, ARKN Ventures, Vespertine Capital, Big Brain Holdings, CryptoKudasaiJP and many others. In terms of other partners, we have a number of media partners on board including Solana Army, and a number of GameFi partners that will be rolling out starting today (soon after this AMA).

Bahasa Indonesia:

Kami beruntung memiliki daftar pendukung yang kuat termasuk: Dutch Crypto Investors, Oracles Investment Group, CryptoAvengers, Legion Ventures, Fairum Ventures, FishDAO, ARKN Ventures, Vespertine Capital, Big Brain Holdings, CryptoKudasaiJP dan banyak lainnya.

Dalam hal mitra lain, kami memiliki sejumlah mitra media termasuk Solana Army, dan sejumlah mitra GameFi yang akan diluncurkan mulai hari ini (segera setelah AMA ini).

Q3. From @Chris79339896

Many projects failed because they didn’t clarify their target audience and users. So Who are your target users and where market are Your project focusing on?

Q3. Dari @Chris79339896

Banyak proyek gagal karena tidak menjelaskan target audiens dan pengguna mereka. Jadi Siapa pengguna target Anda dan di mana pasar yang menjadi fokus proyek Anda?

Answer/Jawaban

English:

As we are building a large ecosystem of GameFi products, we have users at all points in the Metaverse gaming lifecycle. Players are able to use the platform to invest in new games, sell NFT items for their current ones, and interact with their guild. Guilds are then able to use our platform, including their members. Game developers are able to tap into an existing market of users hungry for new experiences. And of course, project investors are able to use the launchpad to find hot new games or invest speculatively on the Metaverse Marketplace.

Bahasa Indonesia:

Saat kami membangun ekosistem besar produk GameFi, kami memiliki pengguna di semua titik dalam siklus hidup game Metaverse. Pemain dapat menggunakan platform untuk berinvestasi dalam game baru, menjual item NFT untuk game mereka saat ini, dan berinteraksi dengan guild mereka.

Guild kemudian dapat menggunakan platform kami, termasuk anggotanya. Pengembang game dapat memasuki pasar pengguna yang sudah ada yang haus akan pengalaman baru.

Dan tentu saja, investor proyek dapat menggunakan landasan peluncuran untuk menemukan game baru yang sedang populer atau berinvestasi secara spekulatif di Metaverse Marketplace.

Q4. From @Chris79339896

User experience is a very important issue in most projects. Does your project focus on this? What has you done to bring the best user experience, especially to new users?

Q4. Dari @Chris79339896

Pengalaman pengguna adalah masalah yang sangat penting di sebagian besar proyek. Apakah proyek Anda fokus pada ini? Apa yang telah Anda lakukan untuk menghadirkan pengalaman pengguna terbaik, terutama bagi pengguna baru?

Answer/Jawaban

English:

We are hoping to make the platform as user friendly as possible! We need to attract beginners as most new users to play-to-earn games are either normal people or gamers, they aren’t really crypto people. The crypto part needs to be the least exciting for these users — they just want to focus on playing the games and getting the most of it. Similarly though, we need to also ensure that the real crypto power users are satisifed with the level of detail required.

Bahasa Indonesia:

Kami berharap untuk membuat platform ini seramah mungkin! Kami perlu menarik pemula karena sebagian besar pengguna baru untuk bermain game menghasilkan baik orang normal atau gamer, mereka sebenarnya bukan orang crypto.

Bagian crypto harus menjadi yang paling tidak menarik bagi para pengguna ini — mereka hanya ingin fokus bermain game dan mendapatkan yang terbaik.

Demikian pula, kita juga perlu memastikan bahwa pengguna kekuatan crypto yang sebenarnya puas dengan tingkat detail yang diperlukan.

Q5. From @AFaginbi

What is the ultimate vision that your project is trying to achieve within the cryptocurrencies market? Obviously the whole space will experience huge growth in the upcoming years, but what role would you like your project to play in this?

Q5. Dari @AFaginbi

Apa visi utama yang ingin dicapai proyek Anda dalam pasar cryptocurrency? Jelas seluruh ruang akan mengalami pertumbuhan besar di tahun-tahun mendatang, tetapi peran apa yang Anda ingin proyek Anda mainkan dalam hal ini?

Answer/Jawaban

English:

The intersection of NFT and Defi has meant that you are able to bypass the financial system, which is in-line with the original reason defi came to exist. This brings more power to users of products taking advantage of NFT’s such as Metaverse games. Over time we believe that gaining a very large amount of users will allow us to offer more defi-related services, hence the emergence of GameFi. Play-to-earn players are often coming from countries that are historically underbanked for example the Philippines. We will be able to service this in the long-run, which has a huge potential userbase.

Bahasa Indonesia:

Persimpangan NFT dan Defi berarti Anda dapat melewati sistem keuangan, yang sejalan dengan alasan awal munculnya defi. Ini membawa lebih banyak kekuatan bagi pengguna produk yang memanfaatkan NFT seperti game Metaverse.

Seiring waktu, kami percaya bahwa mendapatkan jumlah pengguna yang sangat besar akan memungkinkan kami untuk menawarkan lebih banyak layanan terkait defi, oleh karena itu munculnya GameFi. Pemain play-to-earn sering datang dari negara-negara yang secara historis underbanked misalnya Filipina.

Kami akan dapat melayani ini dalam jangka panjang, yang memiliki basis pengguna potensial yang sangat besar.

LIVE QUESTIONS — PERTANYAAN LANGSUNG

Q1. Revenue is an important aspect for a project, to survive and sustain, the project/company. How does Gamify Club generate, token profit/revenue?

Baca juga:  CryptoNesia x NFTSTORE AMA Recap (18 July 2021)

What is the revenue model and for future plans??

thanks @NgDavid1

Q1. Pendapatan merupakan aspek penting untuk sebuah proyek, untuk bertahan dan mempertahankan, proyek/perusahaan. Bagaimana Gamify Club menghasilkan, keuntungan/pendapatan token? Apa model pendapatan dan untuk rencana masa depan?

Answer/Jawaban

English:

Fees will be charged for the services offered in the platforms:
Metaverse Marketplace — Transaction fees
Launchpad — Raise fees
Guild Management — Guildmaster fees

GMFC users who stake their tokens will receive a portion of the fees generated from all parts of the platform.

Bahasa Indonesia:

Biaya akan dikenakan untuk layanan yang ditawarkan di platform:
Metaverse Marketplace — Biaya transaksi
Launchpad — Naikkan biaya
Guild Management — Biaya Guildmaster

Pengguna GMFC yang mempertaruhkan token mereka akan menerima sebagian dari biaya yang dihasilkan dari semua bagian platform.

Q2. Can a new user like me invest on your platform? HOW Can I buy your token?

Q2. Bisakah pengguna baru seperti saya berinvestasi di platform Anda? BAGAIMANA saya bisa membeli token Anda?

Answer/Jawaban

English:

We aren’t currently listed yet, but we are running a public sale whitelist right now so you have a chance at being one of 500 wallets through checking out this tweet: https://twitter.com/GamifyClub/status/1457680774673559554

After this we will be listed on Raydium, so you will be able to purchase it there!

Bahasa Indonesia:

Saat ini kami belum terdaftar, tetapi kami menjalankan daftar putih penjualan publik sekarang sehingga Anda memiliki kesempatan untuk menjadi salah satu dari 500 dompet dengan melihat tweet ini:

https://twitter.com/GamifyClub/status/1457680774673559554

Setelah ini, kami akan terdaftar di Raydium, sehingga Anda dapat membelinya di sana!

Q3. Are you planning to promote your project in countries / regions where English is not good? Do you have a local community for them to better understand your project??

Q3. Apakah Anda berencana untuk mempromosikan proyek Anda di negara / wilayah di mana bahasa Inggris tidak bagus? Apakah Anda memiliki komunitas lokal agar mereka dapat lebih memahami proyek Anda?

Answer/Jawaban

English:

It is very important to us to be inclusive across a number of different communities and languages. Play-to-earn in particular is very popular amongst the Philippines and Indonesian communities — both who may speak english but whose dominant language is Tagalog or Bahasa. We have already been approached by many Turkish members so we are very interested in ensuring these users find out about us, whether that be through AMA’s with specific communities or providing language translation.

Bahasa Indonesia:

Sangat penting bagi kami untuk menjadi inklusif di sejumlah komunitas dan bahasa yang berbeda.

Play-to-earn khususnya sangat populer di antara komunitas Filipina dan Indonesia — keduanya mungkin berbicara bahasa Inggris tetapi bahasa yang dominan adalah Tagalog atau Bahasa.

Kami telah didekati oleh banyak anggota Turki sehingga kami sangat tertarik untuk memastikan para pengguna ini mengetahui tentang kami, apakah itu melalui AMA dengan komunitas tertentu atau menyediakan terjemahan bahasa.

Q4. Can you list 1–3 killer features of this project that makes it ahead of its competitors? What is the competitive advantage your project has that you feel most confident about?

Q4. Bisakah Anda membuat daftar 1–3 fitur pembunuh dari proyek ini yang membuatnya unggul dari para pesaingnya? Apa keunggulan kompetitif yang dimiliki proyek Anda yang membuat Anda merasa paling percaya diri?

Answer/Jawaban

English:

1. Our competitors are often specialising in only one product. We want to create a single place where users can go for all their GameFi needs. This will create the network effect as more users mean more value in the platform which in turn attracts more users.
2. We aren’t seeing a lot of guilds right now focusing on Solana. This is a key feature which we are hoping to really focus on making huge. 
3. Our GMFC token will let you receive a share of fees from ALL parts of the platform regardless of which you actually use. This means there will be a positive value loop for the GMFC token which will see it grow very strong

Bahasa Indonesia:

1. Pesaing kita seringkali hanya mengkhususkan pada satu produk. Kami ingin membuat satu tempat di mana pengguna dapat pergi untuk semua kebutuhan GameFi mereka.

Ini akan menciptakan efek jaringan karena lebih banyak pengguna berarti lebih banyak nilai di platform yang pada gilirannya menarik lebih banyak pengguna.

2. Kami tidak melihat banyak serikat sekarang berfokus pada Solana. Ini adalah fitur utama yang kami harap dapat benar-benar fokus untuk menjadi besar.

3. Token GMFC kami akan memungkinkan Anda menerima bagian biaya dari SEMUA bagian platform terlepas dari yang sebenarnya Anda gunakan. Ini berarti akan ada loop nilai positif untuk token GMFC yang akan melihatnya tumbuh sangat kuat.

Q5. Southeast Asia is a very vibrant market and there are many new platforms under development. So what do you think about Southeast Asia and do you have plans to grow there?

Q5. Asia Tenggara adalah pasar yang sangat dinamis dan ada banyak platform baru yang sedang dikembangkan. Jadi apa pendapat Anda tentang Asia Tenggara dan apakah Anda memiliki rencana untuk berkembang di sana?

Answer/Jawaban

English:

We are of course based on Southeast Asia so we have a very good view on this. We can see first hand the impact that play-to-earn gaming has on people living in countries around here — people are able to supplement their income in their free time by playing games, amazing! We are also very happy with the development talent that is coming up here, in places like Vietnam & Indonesia.

Bahasa Indonesia:

Kami tentu saja berbasis di Asia Tenggara jadi kami memiliki pandangan yang sangat bagus tentang ini. Kita dapat melihat secara langsung dampak dari permainan play-to-earn terhadap orang-orang yang tinggal di negara-negara di sekitar sini — orang-orang dapat menambah penghasilan mereka di waktu luang mereka dengan bermain game, luar biasa!

Kami juga sangat senang dengan pengembangan bakat yang datang di sini, di tempat-tempat seperti Vietnam & Indonesia.

Message From The Team/Pesan Dari Tim:

Answer/Jawaban

English:

Thank you everyone for having me on @luckyy2354 and the rest of the team for letting me speak to you. Also a big thank you to the community for spending the time to listen, and ask such great questions!

I hope you will come around sometime to our telegram channel to say hi, and of course please remember our public sale whitelist is still open until Monday so please join up!

https://twitter.com/GamifyClub/status/1457680774673559554

Bahasa Indonesia:

Terima kasih semuanya telah mengundang saya di @luckyy2354 dan seluruh tim karena mengizinkan saya berbicara dengan Anda.

Juga terima kasih yang sebesar-besarnya kepada komunitas yang telah meluangkan waktu untuk mendengarkan, dan mengajukan pertanyaan yang luar biasa!

Saya harap Anda akan datang kapan-kapan ke saluran telegram kami untuk menyapa, dan tentu saja harap ingat daftar putih penjualan publik kami masih buka sampai hari Senin jadi silakan bergabung!

Gabung Whitelist di Twitter kami:

https://twitter.com/GamifyClub/status/1457680774673559554

READ THE FULL AMA HERE :

https://t.me/CryptoNesiaGlobal/556118

⚡️Please Join Their Communities Below:

Website: https://www.gamifyclub.com/
Telegram Group: https://t.me/gamifyclub
Twitter: https://twitter.com/gamifyclub

Berita Terbaru

Berita Terkait