Hello everyone, we would like to tell you about the AMA session with DragonBite Team, CEO — Mickael Costache, COO — Elvan Yau, & Strategic Advisor Andy Chen. This AMA took place on 14 June 2021 at 9 PM (GMT+7). The total Reward Pool Was $100 and it was split among 10 Winners.
Hallo semuanya, kami ingin memberi tahu Anda tentang sesi AMA dengan Tim DragonBite, CEO — Mickael Costache, COO — Elvan Yau, & Strategic Advisor Andy Chen. AMA ini berlangsung pada 14 Juni 2021 pukul 9 Malam WIB. Total hadiah untuk peserta AMA yaitu sebesar adalah $100 dalam dan dibagi di antara 10 Pemenang.
INTRODUCTION SEGMENT — SEGMEN PENGENALAN
Q1. Before we discuss more about DragonBite. Can you introduce yourself to the community? What is your background and how did you build DragonBite?
Q1. Sebelum kita membahas lebih lanjut tentang DragonBite. Bisakah Anda memperkenalkan diri kepada masyarakat? Apa latar belakang Anda dan bagaimana Anda membangun DragonBite?
Answer/Jawaban
English:
Mickael
The idea for DragonBite came to us from multiple angles: knowledge of the industry, enormous market with real problems to solve and we felt it was the right timing as well with the rise in crypto
Andy
Hi Everyone, I am Andy Chen, Strategic Advisor for Dragonbite. I am also a serial entrepreneur and a loyalty veteran. I was also voted the best entrepreneur by Forbes Asia for under 35 many years ago. Before starting my own business, I was General Manager for Mastercard, responsible for Loyalty for Greater China.
Florence
I am Florence is the CFO of DragonBite and locates in U.K.. I have been very excited about Blockchain technology since 2017 and formed an Association of Blockchain Development with few experts in HK in 2019. I have been working in Fintech company, Bloomberg, for over 12 years to built trading platform for Money market, FX and short term debt for the world.
Bahasa Indonesia:
mikael
Ide untuk DragonBite datang kepada kami dari berbagai sudut: pengetahuan tentang industri, pasar yang sangat besar dengan masalah nyata untuk dipecahkan dan kami merasa ini adalah waktu yang tepat juga dengan meningkatnya crypto
andy
Hai Semuanya, saya Andy Chen, Penasihat Strategis untuk Dragonbite. Saya juga seorang pengusaha serial dan veteran loyalitas. Saya juga terpilih sebagai pengusaha terbaik oleh Forbes Asia untuk usia di bawah 35 tahun yang lalu. Sebelum memulai bisnis saya sendiri, saya adalah General Manager untuk Mastercard, yang bertanggung jawab atas Loyalty for Greater China.
Florence
Saya Florence adalah CFO DragonBite dan berlokasi di Inggris. Saya sangat senang dengan teknologi Blockchain sejak 2017 dan membentuk Asosiasi Pengembangan Blockchain dengan beberapa ahli di HK pada tahun 2019. Saya telah bekerja di perusahaan Fintech, Bloomberg, selama lebih dari 12 tahun untuk membangun platform perdagangan untuk pasar Uang, FX dan utang jangka pendek untuk dunia.
Q2. Thank you everyone for your brief introduction. You all have great background. Can you briefly describe what is DragonBite to us?
Q2. Terima kasih semuanya atas perkenalan singkat Anda. Anda semua memiliki latar belakang yang bagus. Bisakah Anda menjelaskan secara singkat apa itu DragonBite bagi kami?
Answer/Jawaban
English:
Our mission at DragonBite is to provide a solution to solve a massive and global problem. There is more value in loyalty points, rewards and coupons in circulation in the world than the U.S. dollars, yet the majority of these digital assets are idle. Without a unified platform for users to redeem and spend their loyalty points means that hundreds of billions of dollar worth of assets become stale in every year. In a few words, DragonBite is a digital wallet for all customers to store their digital assets, including Loyalty points, E-vouchers, E-coupons, Gift cards, Air mileages, In-game assets and Cryptocurrencies. DragonBite can preserve the value of your loyalty continuously and aggregate all your scattered assets into one wallet with one password.
Bahasa Indonesia:
Misi kami di DragonBite adalah memberikan solusi untuk memecahkan masalah besar dan global. Ada nilai lebih dalam poin loyalitas, penghargaan, dan kupon yang beredar di dunia daripada dolar AS, namun sebagian besar aset digital ini tidak digunakan.
Tanpa platform terpadu bagi pengguna untuk menebus dan membelanjakan poin loyalitas mereka berarti aset senilai ratusan miliar dolar menjadi basi setiap tahun. Singkatnya, DragonBite adalah dompet digital bagi semua pelanggan untuk menyimpan aset digital mereka, termasuk poin Loyalitas, E-voucher, E-kupon, Kartu hadiah, Mileage udara, Aset dalam game, dan Cryptocurrency.
DragonBite dapat mempertahankan nilai loyalitas Anda secara terus-menerus dan menggabungkan semua aset Anda yang tersebar ke dalam satu dompet dengan satu kata sandi.
Q3. Can you guys explain to us, what makes DragonBite different from other competitors?
Q3. Bisakah kalian menjelaskan kepada kami, apa yang membuat DragonBite berbeda dari pesaing lainnya?
Answer/Jawaban
English:
We can divide all loyalty programs into 2 dimesion — open-loop and decentralization. a) Most loyalty programs that we know, e.g. airline, hotel are so called closed loop and there is only 1 currency and it can be used within the hotel group……b) centralized — most loyalty programs are run by the group itself and they make restrictions like blackout dates, points are not transferrable…..so the results, members are not so active in the program, utilization as low as 7% Dragonbite, on the other hand, is decentralized and open loop. we are decentralized as we are a DAO, those who staked BITE becomes stakeholders of Dragonbite and can decide all these rediculous restrictions are OUT. They also can share the benefits of passive income of the Dragonbite.
Dragonbite is open-loop because there are multiple currency in the pool….in fact, with one login and one password, you could manage all your Digital Assets and no more points expiry. You can freely go to any of our 50,000 merchants to redeem your points, or if you like, you could convert your idle reward points into crypto.
Bahasa Indonesia:
Kami dapat membagi semua program loyalitas menjadi 2 dimensi — loop terbuka dan desentralisasi.
a) Sebagian besar program loyalitas yang kami ketahui, mis. maskapai penerbangan, hotel disebut loop tertutup dan hanya ada 1 mata uang dan dapat digunakan dalam grup hotel.
b) terpusat — sebagian besar program loyalitas dijalankan oleh grup itu sendiri dan mereka membuat batasan seperti tanggal pemadaman, poin tidak dapat dipindahtangankan…..jadi hasilnya, member tidak begitu aktif di program, utilisasi serendah 7% Dragonbite, di sisi lain, terdesentralisasi dan loop terbuka. kami terdesentralisasi karena kami adalah DAO, mereka yang mempertaruhkan BITE menjadi pemangku kepentingan Dragonbite dan dapat memutuskan semua pembatasan konyol ini KELUAR. Mereka juga dapat berbagi manfaat pendapatan pasif dari Dragonbite.
Dragonbite adalah loop terbuka karena ada banyak mata uang di kolam sebenarnya, dengan satu login dan satu kata sandi, Anda dapat mengelola semua Aset Digital Anda dan tidak ada lagi poin yang kedaluwarsa. Anda dapat dengan bebas pergi ke salah satu dari 50.000 pedagang kami untuk menukarkan poin Anda, atau jika Anda mau, Anda dapat mengubah poin hadiah menganggur Anda menjadi kripto.
Q4. What are the major milestones DragonBite achieved so far that you guys can share with us here?
Q4. Apa tonggak utama yang dicapai DragonBite sejauh ini yang dapat kalian bagikan dengan kami di sini?
Answer/Jawaban
English:
DragonBite partners with a large loyalty management company, AsiaTop, in China. AsiaTop manages loyalty accounts of over a million customers of 5,000 brands with 50,000 points of sales.
They have customer base over 1 million.
Our partners are MacDonald, Pizza Hut, Burger King, Champion, …etc.
Also, we have partnered with online gift card resellers too… Users can buy and sell gift cards for other digital assets.
We did a very sucessful private sales in May, completing the target within 48 hours !! We gained a lot of support from our investors !!
Bahasa Indonesia:
DragonBite bermitra dengan perusahaan manajemen loyalitas besar, AsiaTop, di Cina. AsiaTop mengelola akun loyalitas lebih dari satu juta pelanggan dari 5.000 merek dengan 50.000 poin penjualan.
Mereka memiliki basis pelanggan lebih dari 1 juta. Mitra kami adalah MacDonald, Pizza Hut, Burger King, Champion, …dll. Selain itu, kami juga bermitra dengan pengecer kartu hadiah online… Pengguna dapat membeli dan menjual kartu hadiah untuk aset digital lainnya.
Kami melakukan penjualan pribadi yang sangat sukses di bulan Mei, menyelesaikan target dalam waktu 48 jam!! Kami mendapatkan banyak dukungan dari investor kami!!
Q5. What are your further plans for DragonBite?
Q5. Apa rencana Anda selanjutnya untuk DragonBite?
Answer/Jawaban
English:
Excellent question! Our roadmap is extremely busy as you can imagine and from all angles: technology, marketing, business development and partnerships. At the end of the day, our goal at DragonBite is to solve the problems existing in the loyalty industry on all continents. We are working in a gigantic market and a global one as well. To talk specifics, we are very excited to launch our state of the art App later this year and to migrate to RioChain which will drastically reduce transaction costs. We will also be listing our token on our first centralized exchange very soon and announce very exciting iniatives in terms of marketing. Stay tuned on our channel 😉 Last but not least, user growth goes hand in hand with merchants growth and while we are extremely excited to be launching with more than 50,000 points of sales locations, we are working hard to add partners accross all categoties, from small trendy merchants to large chains operating in multiple markets.
Thanks to the trust and confience that our investors have put in us, we are more than ready to tackle all these exciting plans and bring a real solution to a real and massive problem
Bahasa Indonesia:
Pertanyaan yang bagus! Peta jalan kami sangat sibuk seperti yang dapat Anda bayangkan dan dari semua sudut: teknologi, pemasaran, pengembangan bisnis, dan kemitraan. Pada akhirnya, tujuan kami di DragonBite adalah untuk memecahkan masalah yang ada di industri loyalitas di semua benua.
Kami bekerja di pasar raksasa dan juga global. Untuk berbicara secara spesifik, kami sangat bersemangat untuk meluncurkan Aplikasi canggih kami akhir tahun ini dan untuk bermigrasi ke RioChain yang secara drastis akan mengurangi biaya transaksi. Kami juga akan segera mendaftarkan token kami di bursa terpusat pertama kami dan mengumumkan inisiatif yang sangat menarik dalam hal pemasaran.
Pantau terus channel kami Last but not least, pertumbuhan pengguna berjalan seiring dengan pertumbuhan pedagang dan sementara kami sangat bersemangat untuk meluncurkan dengan lebih dari 50.000 titik lokasi penjualan, kami bekerja keras untuk menambahkan mitra di semua kategori, dari pedagang kecil yang trendi hingga rantai besar yang beroperasi di banyak pasar.
Berkat kepercayaan dan keyakinan yang diberikan investor kami kepada kami, kami lebih dari siap untuk menangani semua rencana menarik ini dan membawa solusi nyata untuk masalah nyata dan besar
TWITTER SEGMENT — SEGMEN TWITTER
Q1. From @krisna120491
The emergence of criminal fraud in the crypto world has caused great trauma to investors. How does Dragon Bite convince investors that the project you are offering provides proof, and benefits for the long term and provides ultimate comfort and protection for every user?
Q1. Dari @krisna120491
Munculnya penipuan kriminal di dunia crypto telah menyebabkan trauma besar bagi investor. Bagaimana Dragon Bite meyakinkan investor bahwa proyek yang Anda tawarkan memberikan bukti, dan manfaat untuk jangka panjang serta memberikan kenyamanan dan perlindungan tertinggi bagi setiap pengguna?
Answer/Jawaban
English:
Florence
There are plenty of crimial fraud not only in crypto world but everywhere. However, DragonBite will do our best to protect our investors interest. We will keep checking if there are any wierd TG groups about DragonBite. We also give warning to our members regarding sammer groups. We have been trying our best to warn our members of scammer groups for months. Sometime, i also mentioned about scammer group issue in AMAs too. Anyway, we will continue our business, develop our APP and build our community …. in order to show our best to serve the crypto community !!
Mickael
That’s a good question and a crucial point. While it’s definitely true that the crypto industry is constantly targeted by scammers and criminals (and getting more and more sophisicated each day unfortunately), companies like ours can take measures to minimize risks. Product security is one of course and we are working around the clock to make sure that our infrastructure keeps up with threats but it’s also about overcommunicating with our community and keeping them updated about risks and security events as they happen. We’ve always been extremely transparent with our community and will continue to do so through AMAs and other means of communication
Bahasa Indonesia:
Florence
Ada banyak penipuan kriminal tidak hanya di dunia kripto tetapi di mana-mana. Namun, DragonBite akan melakukan yang terbaik untuk melindungi kepentingan investor kami. Kami akan terus memeriksa apakah ada grup TG yang aneh tentang DragonBite. Kami juga memberikan peringatan kepada anggota kami tentang grup sammer. Kami telah berusaha sebaik mungkin untuk memperingatkan anggota grup scammer kami selama berbulan-bulan. Terkadang, saya juga menyebutkan tentang masalah grup scammer di AMA juga. Bagaimanapun, kami akan melanjutkan bisnis kami, mengembangkan APP kami dan membangun komunitas kami …. untuk menunjukkan yang terbaik untuk melayani komunitas crypto !!
mikael
Itu pertanyaan bagus dan poin penting. Meskipun memang benar bahwa industri kripto terus-menerus ditargetkan oleh scammers dan penjahat (dan sayangnya semakin canggih setiap hari), perusahaan seperti kami dapat mengambil tindakan untuk meminimalkan risiko. Keamanan produk adalah salah satu hal yang pasti dan kami bekerja sepanjang waktu untuk memastikan bahwa infrastruktur kami terus menghadapi ancaman, tetapi juga tentang komunikasi yang berlebihan dengan komunitas kami dan menjaga mereka tetap diperbarui tentang risiko dan peristiwa keamanan saat itu terjadi. Kami selalu sangat transparan dengan komunitas kami dan akan terus melakukannya melalui AMA dan sarana komunikasi lainnya
Q2. From @Marjiamim6
Many projects fail because they do not understand their target audience and their customer. And so I want to ask: Who is the most ideal customer for your product?
Q2. Dari @Marjiamim6
Banyak proyek gagal karena mereka tidak memahami audiens target dan pelanggan mereka. Jadi saya ingin bertanya: Siapa pelanggan paling ideal untuk produk Anda?
Answer/Jawaban
English:
DragonBite is an everyday digital wallet for a wide range of customers to store their digital assets, including Loyalty points, E-vouchers, E-coupons, Gift cards, Air mileages, In-game assets and Cryptocurrencies. So we have a roadmap to focus on different segments, one-by-one
What is also unique about Dragonbite is that it has also a B2B revenue mode, For example, we offer Online-to-Offline marketing services to merchants, including Sales promotion, Reward program management, Reaching the right target customers and Sales evaluation.
DragonBite provide a SaaS Reward program management tool for merchants, taking over the administrative work of rewarding customers. Merchants can utilize DragonBite platform to issue loyalty token and leverage our platform as a Sale promotion tool to advertise their brands, to distribute E-Discount coupons and to drive online traffic into their physical shops. We will handle all membership accounts and manage Reward program on behalf of merchants. So, their administration expenses can be reduced, and merchants can focus on their core business.
Bahasa Indonesia:
DragonBite adalah dompet digital sehari-hari untuk berbagai pelanggan untuk menyimpan aset digital mereka, termasuk poin Loyalitas, E-voucher, E-kupon, Kartu hadiah, mileage, Aset dalam game, dan Cryptocurrency. Jadi kami memiliki peta jalan untuk fokus pada segmen yang berbeda, satu per satu.
Yang juga unik dari Dragonbite adalah ia juga memiliki mode pendapatan B2B, Misalnya, kami menawarkan layanan pemasaran Online-ke-Offline kepada pedagang, termasuk promosi Penjualan, manajemen program Hadiah, Mencapai target pelanggan yang tepat dan evaluasi Penjualan.
DragonBite menyediakan alat manajemen program SaaS Reward untuk pedagang, mengambil alih pekerjaan administratif untuk memberi penghargaan kepada pelanggan. Pedagang dapat menggunakan platform DragonBite untuk mengeluarkan token loyalitas dan memanfaatkan platform kami sebagai alat promosi Penjualan untuk mengiklankan merek mereka, untuk mendistribusikan kupon E-Diskon dan untuk mengarahkan lalu lintas online ke toko fisik mereka.
Kami akan menangani semua akun keanggotaan dan mengelola program Hadiah atas nama pedagang. Jadi, biaya administrasi mereka bisa ditekan, dan merchant bisa fokus pada bisnis inti mereka.
Q3. From @TrueCat777
Currently, the questions people ask in the AMA are asking about the strengths and benefits of the Project, so at this point I can talk about the difficulties and challenges you are facing? Do you have a plan to deal with that?
Q3. Dari @TrueCat777
Saat ini, pertanyaan yang diajukan orang-orang di AMA adalah tentang kekuatan dan manfaat Proyek, jadi pada titik ini saya dapat berbicara tentang kesulitan dan tantangan yang Anda hadapi? Apakah Anda punya rencana untuk menghadapinya?
Answer/Jawaban
English:
Like all startups, we are definitely facing challenges and as the CEO of this company, I’m very proud of how the team has managed to handle them thus far. First and foremost, working in technology, we are always facing a talent war. Our goal is to only attract exceptional team members that really understand our vision and while it’s been challeging to find those gems, I’m happy to say that our team is getting stronger and stronger with amazing talent knocking on our door. Secondly, we want to grow fast, very fast! This comes with its own set of challenges and we need to keep things extremely organized in order to overachieve our commitments and roadmap. Being on top of our operations, sales and marketing is crucial while keeping our tech and product state of the art. It was already mentioned in a previous question but security and fraudulent activities is also something very challenging in our industry. This is something we need to be very agile about and react fast — like we’ve done in the past with isolated incidents that popped up.
I think this was an excellent question because running a startup is not only about sharing the good and beautiful but also openly talking about our challenges so thannks for your question!
Bahasa Indonesia:
Seperti semua startup, kami pasti menghadapi tantangan dan sebagai CEO perusahaan ini, saya sangat bangga dengan bagaimana tim telah berhasil menangani mereka sejauh ini. Pertama dan terpenting, bekerja di bidang teknologi, kita selalu menghadapi perang bakat.
Tujuan kami adalah untuk hanya menarik anggota tim yang luar biasa yang benar-benar memahami visi kami dan sementara itu sulit untuk menemukan permata itu, saya senang untuk mengatakan bahwa tim kami semakin kuat dengan bakat luar biasa mengetuk pintu kami. Kedua, kami ingin tumbuh cepat, sangat cepat! Ini datang dengan serangkaian tantangannya sendiri dan kita perlu menjaga segala sesuatunya sangat terorganisir untuk mencapai komitmen dan peta jalan kita secara berlebihan.
Berada di puncak operasi, penjualan, dan pemasaran kami sangat penting sambil menjaga teknologi dan produk kami tetap mutakhir. Itu sudah disebutkan di pertanyaan sebelumnya tetapi aktivitas keamanan dan penipuan juga merupakan sesuatu yang sangat menantang di industri kami. Ini adalah sesuatu yang kita harus sangat gesit dan bereaksi cepat — seperti yang telah kita lakukan di masa lalu dengan insiden terisolasi yang muncul.
Saya pikir ini adalah pertanyaan yang sangat bagus karena menjalankan startup tidak hanya tentang berbagi yang baik dan indah tetapi juga berbicara secara terbuka tentang tantangan kami jadi terima kasih atas pertanyaan Anda!
Q4. From @alisa_crypto2
How can users stay updated with this project? Are there channels, including local communities where users can get the latest updates??
Q4. Dari @alisa_crypto2
Bagaimana pengguna dapat tetap diperbarui dengan proyek ini? Apakah ada saluran, termasuk komunitas lokal di mana pengguna bisa mendapatkan pembaruan terbaru??
Answer/Jawaban
English:
As I mentioned before, please DO NOT join the scammer groups.
Please join our official groups, announcement channel , twitter, and linkedIn
Twitter: https://twitter.com/DragonBiteDB
DragonBite in different languages :
English 🇺🇸🇬🇧🇳🇿🇨🇦🇦🇺 https://t.me/DragonBite
Hindi 🇮🇳 🇵🇰https://t.me/dragonbiteIND
Indonesian 🇲🇨 https://t.me/DragonBiteIDN
Arabic 🇪🇬🇸🇦🇦🇪 https://t.me/dragonbiteARAB
Filipino 🇵🇭 https://t.me/dragonbitePHL
Portuguese 🇵🇹 🇧🇷https://t.me/DragonBitePT
Spanish 🇪🇸 https://t.me/dragonbiteESP
Thai 🇹🇭 https://t.me/dragonbiteTHA
Turkish 🇹🇷 https://t.me/dragonbiteTUR
Vietnamese 🇻🇳 https://t.me/dragonbiteVNM
Announcement Channel: https://t.me/DragonBiteD8
Bahasa Indonesia:
Seperti yang saya sebutkan sebelumnya, mohon JANGAN bergabung dengan grup scammer. Silakan bergabung dengan grup resmi kami, saluran pengumuman, twitter, dan linkedIn.
Twitter: https://twitter.com/DragonBiteDB
DragonBite in different languages :
English 🇺🇸🇬🇧🇳🇿🇨🇦🇦🇺 https://t.me/DragonBite
Hindi 🇮🇳 🇵🇰https://t.me/dragonbiteIND
Indonesian 🇲🇨 https://t.me/DragonBiteIDN
Arabic 🇪🇬🇸🇦🇦🇪 https://t.me/dragonbiteARAB
Filipino 🇵🇭 https://t.me/dragonbitePHL
Portuguese 🇵🇹 🇧🇷https://t.me/DragonBitePT
Spanish 🇪🇸 https://t.me/dragonbiteESP
Thai 🇹🇭 https://t.me/dragonbiteTHA
Turkish 🇹🇷 https://t.me/dragonbiteTUR
Vietnamese 🇻🇳 https://t.me/dragonbiteVNM
Saluran Pengumuman: https://t.me/DragonBiteD8
Q5. From @crypkingnas46
You guys are doing Ama’s in all group & almost answering same types of questions again and again? How do You feel about it?
Q5. Dari @crypkingnas46
Kalian mengerjakan Ama di semua grup & hampir menjawab pertanyaan yang sama berulang kali? Bagaimana perasaan Anda tentang hal itu?
Answer/Jawaban
English:
Yeah… I arraged AMAs for my team to meet as many communities as possible. We have been doing AMA everyday…. telling everyone what dragonbite is… what is our plan…. how will it going to be. We have read a lot of questions from the community. Althought many organisors ask not to copy other member’s question, there are some questions are duplicated. Anyway, it is always fun to read questions and find out what people are really interested. We have many important messages like to delivery to the community and dont want anyone to miss our message. so, sometime we will repeat the questions in different communities. However, when some interesting question comes, we also like to answer. Just like this questions.
Bahasa Indonesia:
Ya. Saya mengatur AMA agar tim saya bertemu sebanyak mungkin komunitas. Kami telah melakukan AMA setiap hari memberitahu semua orang apa itu dragonbite. Apa rencana kami, bagaimana jadinya. Kami telah membaca banyak pertanyaan dari masyarakat. Meskipun banyak panitia yang meminta untuk tidak menyalin pertanyaan anggota lain, ada beberapa pertanyaan yang digandakan. Bagaimanapun, selalu menyenangkan untuk membaca pertanyaan dan mencari tahu apa yang benar-benar diminati orang.
Kami memiliki banyak pesan penting yang ingin disampaikan kepada komunitas dan tidak ingin ada yang melewatkan pesan kami. jadi, kadang-kadang kami akan mengulangi pertanyaan di komunitas yang berbeda. Namun, ketika beberapa pertanyaan menarik datang, kami juga ingin menjawabnya. Sama seperti pertanyaan-pertanyaan ini.
LIVE QUESTIONS — PERTANYAAN LANGSUNG
Q1. Could you tell us all about your team’s backgrounds and experience? Many projects begin with novice team members and eventually struggle to gain traction.🔷🔶
Can you please share the TOKENEMICS and UTILITIES of Your project?
Q1. Bisakah Anda memberi tahu kami semua tentang latar belakang dan pengalaman tim Anda? Banyak proyek dimulai dengan anggota tim pemula dan akhirnya berjuang untuk mendapatkan daya tarik. Bisakah Anda membagikan TOKENEMIK dan UTILITAS proyek Anda?
Answer/Jawaban
English:
DragonBite is founded by a talented team of blockchain enthusiasts. The team has accumulated over 50 years of experience in digital marketing, technology, loyalty, payments, banking, consulting and fintech. The DragonBite team is based in China, Hong Kong, Singapore, the United Kingdom and the United States.
The usage of BITE :
1) Transaction fee. When people convert asset to another digital asset, transaction fee will be charged with $BITE
2) Governance. We aim to become a DAO eventually. The more $BITE you have, the more voting right you get
3) Staking reward. We provide staking option for our users in the ecosystem for passive $BITE reward
32.5% Ecosystem/staking rewards
10% Partners
5% Referrals
5% Promotion
5% Future Strategic Sales
5% Reserves
20% Token Sale
17.5% Team & Advisors
Bahasa Indonesia:
DragonBite didirikan oleh tim penggemar blockchain yang berbakat. Tim ini telah mengumpulkan lebih dari 50 tahun pengalaman dalam pemasaran digital, teknologi, loyalitas, pembayaran, perbankan, konsultasi, dan fintech. Tim DragonBite berbasis di Cina, Hong Kong, Singapura, Inggris, dan Amerika Serikat.
Penggunaan BITE:
1) Biaya transaksi. Ketika orang mengonversi aset ke aset digital lain, biaya transaksi akan dikenakan $BITE
2) Pemerintahan. Kami bertujuan untuk menjadi DAO pada akhirnya. Semakin banyak $BITE yang Anda miliki, semakin banyak hak suara yang Anda dapatkan
3) Mempertaruhkan hadiah. Kami menyediakan opsi taruhan untuk pengguna kami di ekosistem untuk hadiah $BITE pasif
32,5% Ekosistem/penghargaan taruhan
10% Mitra
5% Referensi
5% Promosi
5% Penjualan Strategis Masa Depan
5% Cadangan
Penjualan Token 20%
17,5% Tim & Penasihat
Q2. Does your project supports, Local community, and what are the plan for awareness of project, where english is not spoken????,”
Q2. Apakah proyek Anda mendukung, komunitas lokal, dan apa rencana kesadaran proyek, di mana bahasa Inggris tidak digunakan?
Answer/Jawaban
English:
Great question! We are definitely aiming at going international. While our initial markets are China/Asia Pacific, we will quickly expand to South East Asia, Europe and the US with the ultimate goal of being present globally. What’s very exciting to us is that the problem we are solving is global and languages shouldn’t be a barrier. So to answer your question directly, it’s a big YES 😄
Bahasa Indonesia:
Pertanyaan bagus! Kami pasti bertujuan untuk go internasional. Sementara pasar awal kami adalah China/Asia Pasifik, kami akan segera memperluas ke Asia Tenggara, Eropa, dan AS dengan tujuan akhir untuk hadir secara global. Yang sangat menarik bagi kami adalah bahwa masalah yang kami pecahkan bersifat global dan bahasa tidak boleh menjadi penghalang. Jadi untuk menjawab pertanyaan Anda secara langsung, itu YA besar
Q3. Revenue is an important aspect for all projects to survive and maintain the project / company. What are your plans and ways to generate profit / revenue of token? In regard to this please explain your income model?
Q3. Pendapatan merupakan aspek penting bagi semua proyek untuk bertahan dan mempertahankan proyek / perusahaan. Apa rencana dan cara Anda untuk menghasilkan keuntungan / pendapatan token? Berkenaan dengan ini, mohon jelaskan model pendapatan Anda?
Answer/Jawaban
English:
Indeed, revenue is our priority….first of all, our platform is bridging all digital assets. For that, we have already signed up with BITMART to issue and distribute crypto voucher for them to earn revenue. Users could use our Dapp to convert loyalty points into crypto voucher and then collect crypto from BITMART.
Other revenue comes from :
Digital asset SWAP
Tokenization of loyalty points
Sale campaign promotion service to Merchants
Sales revenue generated from Sale campaign promotion in our partnering merchants
Bahasa Indonesia:
Memang, pendapatan adalah prioritas kami pertama-tama, platform kami menjembatani semua aset digital. Untuk itu, kami telah mendaftar dengan BITMART untuk menerbitkan dan mendistribusikan voucher kripto bagi mereka untuk mendapatkan pendapatan.
Pengguna dapat menggunakan Dapp kami untuk mengubah poin loyalitas menjadi voucher kripto dan kemudian mengumpulkan kripto dari BITMART.
Pendapatan lainnya berasal dari:
SWAP aset digital.
Tokenisasi poin loyalitas.
Layanan promosi kampanye penjualan ke Merchant.
Pendapatan penjualan yang dihasilkan dari promosi kampanye Penjualan di pedagang mitra kami.
Q4. At this moment, which one the most Necessary for your project:
1. Investors
2. Community
3. Market/Exchange
and why?
Q4. Saat ini, mana yang paling dibutuhkan untuk proyek Anda:
1. Investor
2. Komunitas
3. Pasar/Bursa
dan mengapa?
Answer/Jawaban
English:
Good question! All of those points are extremely important. At the core of our project resides our community and the trust they have in us and in our vision. This is the one I would choose to always put at the forefront. With community comes traction, business and ultimately investment and a good market. Community and a strong and growing user base is crucial for all projects but especially a project of our nature. We are very thankful for the investors’ confidence we’ve received so far as well as our great partnerships with different exchanges and it all circles back to our community
Bahasa Indonesia:
Pertanyaan bagus! Semua poin itu sangat penting. Inti dari proyek kami adalah komunitas kami dan kepercayaan yang mereka miliki pada kami dan pada visi kami. Ini adalah salah satu yang saya akan memilih untuk selalu menempatkan di garis depan. Dengan komunitas datang daya tarik, bisnis dan akhirnya investasi dan pasar yang baik.
Komunitas dan basis pengguna yang kuat dan berkembang sangat penting untuk semua proyek tetapi terutama proyek yang sifatnya kami alami. Kami sangat berterima kasih atas kepercayaan investor yang kami terima sejauh ini serta kemitraan hebat kami dengan berbagai bursa dan semuanya kembali ke komunitas kami.
Q5. Almost 80% investors have just focused on price of token in short term instead of understanding the real value of the project. Can you tell us on motivations and benefits for investors to hold your token in long term?
Q5. Hampir 80% investor baru saja fokus pada harga token dalam jangka pendek daripada memahami nilai sebenarnya dari proyek tersebut. Bisakah Anda memberi tahu kami tentang motivasi dan manfaat bagi investor untuk memegang token Anda dalam jangka panjang?
Answer/Jawaban
English:
Totally agreed. In our tokenomics, we have reserved the largest proportion of 32.5% for ecosystem and staking and we are glad to announce that we have already launched our staking pool with Polkabridge and within 24 hrs, more than 5m BITE is staked. Going forward, we will have MantraDao launch BITE pool this week and then we will move on to LP staking pool as well…..We are very determined to build up our own staking pool and DAO as well to empower our community to vote for how our Dragonbite platform will be run!
Bahasa Indonesia:
Sangat setuju. Dalam tokennomics kami, kami telah mencadangkan proporsi terbesar sebesar 32,5% untuk ekosistem dan staking dan dengan senang hati kami mengumumkan bahwa kami telah meluncurkan staking pool kami dengan Polkabridge dan dalam waktu 24 jam, lebih dari 5m BITE dipertaruhkan. Ke depannya, kami akan meluncurkan BITE pool MantraDao minggu ini dan kemudian kami akan beralih ke staking pool LP juga.
Kami sangat bertekad untuk membangun staking pool dan DAO kami sendiri untuk memberdayakan komunitas kami untuk memilih untuk bagaimana platform Dragonbite kami akan dijalankan!
Message From The Team/Pesan Dari Tim:
Answer/Jawaban
English:
DragonBite in different languages :
English 🇺🇸🇬🇧🇳🇿🇨🇦🇦🇺 https://t.me/DragonBite
Indonesian 🇲🇨 https://t.me/DragonBiteIDN
Bahasa Indonesia:
DragonBite dalam berbagai bahasa:
Bahasa Inggris 🇺🇸🇬🇧🇳🇿🇨🇦🇦🇺 https://t.me/DragonBite
Bahasa Indonesia 🇲🇨 https://t.me/DragonBiteIDN
READ THE FULL AMA HERE :
⚡️ PROJECT DETAILS:
Website: https://www.dragonbite.io
Telegram Group: https://t.me/DragonBite
Twitter: https://twitter.com/DragonBiteDB
Reddit: https://www.reddit.com/user/DragonBiteOfficial
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/dragonbite
Medium: https://dragonbite.medium.com